lördag 4 december 2021

Kotten från Orrefors

 Kan man ha för många ljuslyktor? Jo det kan man kanske men jag kunde inte motstå dessa som jag hittade på loppisen eller secondhand butiken. "Kotten" design Berit Johansson

Inte den här vasen heller från Gabriel keramik i Småland. Jag fick den lilla en gång i present på en förskola jag jobbat på tidigare. Den är förknippad med julen för mig, julens färger. 

Jag tänker att man kan ha sill eller något annat ätbart i dem på julbordet. Ja om man nu inte vill ha lingonris eller ett gäng snitthyacinter i. Hur som helst så är det som att vissa saker talar till en. De faller en i smaken som man säger. Så var det för mig med den här löparen också. Jag kallar den Staffan stalledräng fast det inte är det.

Den fick följa med hem. En liten vacker strålande röd ängel hittade jag till Mamma, den hann jag inte fota. Sedan köpte jag en sak till faktiskt, det var därför jag bokade en tid i butiken. Japp man måste boka in sig och jag hade sett den på deras FB sida. Hoppades innerligt att den skulle vara kvar. Det var den. Visar vad i ett senare inlägg. 


Lördag idag och jag ska mata katter bland annat. Tror jag ska baka lite bröd också. Görans limpa närmare bestämt.

Receptet hittar man här.


Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Ljuslyktor kan man inte ha för många av. Dina var jättefina som du hittat.
    Ha en braig lördag med allt som du ska ta dig för.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Oh ja! Ljuslyktor gillas! Man kan inte ha för många, no way!! Mysiga julsaker du har...stort gilla på dom :)
    Kram från ett halkigt Öland & Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.