söndag 5 december 2021

Andra advent

 Solen sken på oss igår, snön ligger vit och ja vad mer kan jag begära. Inte mycket men lite glögg är ju aldrig fel om man frågar mig. Den gamle halmbocken håller oss sällskap. 

Andra advent redan och julen börjar faktiskt trots allt landa här hemma. Jag håller mig undan de värsta köpcentra och det känns bra. Jag är inte lika frustrerad som jag brukar. Ja inte över julen i alla fall men det finns annat som stressar och matar på min magkatarr. Tur att det finns mediciner.

Men plötsligt så händer det saker som sänker stressnivåerna. Någon har skänkt två fräscha vinterdäck till oss. Tack! Maken har ordnat upp vår ekonomi till det bättre. Uppskattas! Jag säger bara en sak. Attraktionslagen. Den funkar. Önska, tro och ta emot. 

Det absolut viktigaste är att jag och de mina mår bra och att jag litar på att allt löser sig till det absolut bästa för oss. Känna tillit och göra saker som får mig att skratta och vara glad. Uppskatta allt det som jag redan har. Tänkvärt!

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Helt rätt tänk och en trevlig 2:a advent också.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. En halmbock och lite ljus gör mycket för stämningen. Glögg är ju inte fel det heller ;-)
    Ha en underbar andra advent. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Mysiga adventsbilder!
    Glögg är verkligen inte fel, särskilt inte nu när temperaturen sjunkit rejält under nollan. Värmer gott!
    Önskar dig en fin eftermiddag och kväll i de två adventsljusens sken! Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Så sant!
    Ta hand om dig!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.