torsdag 9 december 2021

Läget på Anna dagen

Tjoho! Jag är inte på topp utan gör bara ett litet kort blogginlägg om läget. Ja det är väl lite tomtar här och var här hemma. Det är också att man njutit av skönsång på jobbet. Lucia firande 2021. 

Vilken härlig barnkör. Jag är verkligen imponerad.  På riktigt. Såå fint!!! Golvad av dagens andra utmaningar som heter duga så avslutar jag kvällen med ett avsnitt av Knutby. Orten där jag bott sedan 1968. Det väcker så starka känslor i mig, man får gåshud.  

Men sånt får en släppa faktiskt. Sträcka på sig och känna att jag var inte alls delaktig ett endaste dugg. Vi tänder ljus varje kväll. Vi ser ljuset i den mörka tid som råder. Pandemin som inte vill ge upp. Hur ska det bli? Lite orosmoln här och i familjen långt bort har det konstaterats Corona..

Sorgligt.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Ja det är mörkt med detta viruselände som sätter mutationer på mutationer.
    Jag har inte sett på serien ännu. Förstår att det väcker starka känslor när man bor där.
    Ha en fin fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Vi får hoppas det här viruset följer det vanliga mönstret - försvagning för varje mutering som sker. Har inte heller tittat på serien. Har förstått att den är sevärd men jag är inte nyfiken.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Ja detta virus...ska vi behöva ta sprutor i all evighet?? Serien ja, Knutby...ja nog får man gåshud!!!! Bra och otäck på samma gång!
    Vi hörs på mailen Pia :)
    Kram Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.