torsdag 2 december 2021

Träff, sänkt

 Vet inte om ni brukar leka den leken  Sänka skepp. Men ett sänkt skepp har vi här i alla fall. Briggen Pia. Troligen träffad av ett virus.

I dag har det ändå känts lite bättre men inte alls på topp. Magsjukan härjar och en återkommande magkatarr står i farstun kan man säga. Vet inte riktigt vad som är vad om jag ska vara ärlig. Jag hasade mig i alla fall ut för att hämta in en jul låda. Den som jag brukar starta upp med. Blir nostalgisk varje år när jag sätter upp dessa två plastpåsedekorer på kylen. Jag tror att de är typ 30 år gamla. En med kaniner, eller är det möss? Och en med finurliga tomtar.

Skrotar runt i lådan och ett litet leende sprider sig i ansiktet. Jag behöver inte stressa eller hetsa upp mig. Jag har ju allt i lådan liksom. En hel julparad med tomtar, änglar, grisar och annat.

 Allt som gör julen lite extra speciell för just oss. Varje liten sak och figur har ett särskilt minne. Ja som ett litet ljus hus från mamma, en plastpåsetomte urklippt ur en ICA-kasse och lite annat smått och minnesvärt.



Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Så mysigt att kunna trösta sig med en jullåda i allt elände. Magsjuka är inte kul!
    Vila upp dig, njut av dina tomtar och krya på dig. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Magsjuka vill man inte önska sin fiende ens.
    Krya på dig och ta det lugnt med jul pysslandet.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.