onsdag 10 juli 2024

Semesterdagar

 Dagarna går fort förbi. Jag vill liksom att tiden ska stå stilla.  

Det finns massor av saker att göra här hemma. Men mellan hus pyssel, målning och annat så gör vi små utflykter. 

Som att åka till Eskilstuna och Titta på djur, klappa getter, äta glass och åka karusell. 

Eller försöka shoppa lite kläder. Går väl inte så bra alls kan jag säga. Jag kom hem med några trosor och insåg att rumpan växt för min vanliga storlek var plötsligt alldeles för liten. Ha Ha! Sen krigar vi mot getingar som envist byggt värsta boet i den gamla trädgårds traktorn. Verkar finnas andra små djur som glufsar i sig på solrosbladen. Har satt korta solrosor (sunspoth) i de blå krukorna tillsammans med petunia och lejongap. I den bruna lådan blommar vitpytta som vi satte där förra året.

Vi kör saker till återvinningen och oturligt nog så slant vi med diskmaskinen när vi skulle lasta den på kärran, den föll på mitt ben. Nåja det höll men attans så ont det gjorde och jag tror att benet kommer skifta i en vacker blålila färg snart. Trädgården börjar se ut som den ska men det finns alltid någon rabatt som behöver ansas. 

Valvet är klart och fetknopp och annat verkar växa och trivas på taket. Idag ska vi ta bort hasselbuskar och annat som snart växer in i friggeboden. Det ser man till höger på bilden samt bakom huset. Men först en liten utflykt.

Kram Pia


4 kommentarer:

  1. Blommar så fint hos dig. Jag har också Sunspot solrosor i min pallkrage. Några är ätna. Grr!
    Ha en fortsatt fin semester och akta dig för diskmaskiner!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Det låter som perfekt semsterblandning, trädgårdsgöra och utflykter. Minus att få en diskmaskin på benet förstås...
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Det är mycket som man vill hinna med när man har semester.
    Men det låter som du/ni hunnit med massor fast tiden tickar på.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Det är just det, att få tiden att räcka till. Ha en fortsatt skön semester! Kram!

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.