söndag 14 juli 2024

Regn och växthusstädning

Jag har mest energi på förmiddagen och morgonen. Så om det ska bli något gjort får det bli då. 

I dag tassade jag ut och sopade undan jord och fixade lite i växthuset. Stoppade in tråg och annat i skåpen. 

Det är lite mysigt att vara där när det regnar. Jag tände ljus, plockade in lite blommor och ställde iordning. Aubergin plantan den ena ser konstig ut. Jag hittar ingen ohyra men kanske den fick för mycket hönsgödsel. 

När jag rensade bland morötterna så hittade jag flera stycken petunia plantor. Busfrön som spridit sig med vinden skulle jag tro. Dom får stå här inne på tillväxt. 


Vindruvor blir det i år med. Tacksam för det för dom är verkligen goda. Ängeln börja vittra sönder men den hänger där och ser finurlig ut. 

Det får den göra ett tag till.



Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Mysigt att gå och fixa och dona lite.
    Så kul att du får en massa vindruvor i år med.
    Ha en bra söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Mysigt att ta tillvara även på de regniga dagarna med lite växtpyssel.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.