måndag 24 juni 2024

Midsommarhelgen del 1

 Ja som många andra så startade vi med en traditionell midsommar lunch.

Vi var hos mina föräldrar. Sill, potatis ägg och allt det andra ni vet. Mätt och belåten avslutade vi hemma i lugn och ro. Skönt! Men vi har några projekt som vi arbetar med. Det ena är att vi renoverar porten eller ingången till innergården. 

Den överväxta kaprifolen är nedsågad. Den växer upp igen skulle jag tro. Spaljén är skrapad, tvättad och målad och nu ska taket fixas till också. Inte alls smart att mäta och tänka på en midsommardag. Det blev fel så idag får vi köpa en ny bräda. Där uppe ska vi sen lägga tillbaka fetknopp och annat som växte där. 

Jag har semester i tre dagar som började med att jag blev väckt av mobilen innan sju. Vikarien kunde inte komma in på jobbet. Det löste sig till sist. Varför ligga och dra sig när det finns så mycket att göra.

 Jag strosar runt och njuter av mina blommor. Petuniorna som jag sådde blev riktigt bra, Onödigt att klämma ner en tagetes i mellan bara. 

Dom i amplarna blir som vanligt lite hur som helst. Det gör inget jag gillar dom ändå fast jag gärna velat ha röd och vitrandiga. 

Vi pysslade med annat också men det tar vi imorgon.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. En skön och bra midsommarafton som du haft.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Men den matchade ju ändå rätt bra, den lilla tagetesen ;)
    Snygg skylt ni har på huset!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.