söndag 16 juni 2024

Lördag i juni

 Inläggen haglar inte här kan man lugnt påstå. Nu kommer det ett i alla fall. 

Helgen ägnas åt städning och trädgårdsarbete. Jag är sent ute med att få ut tagetesen och annat från växthuset. Timjan, basilika och persilja får stå på pooldäck i år. Nära till grillen och matbordet på uterummet. 

Sen är det otroligt med blommor i år tycker jag. Massor av allt liksom. Både i trädgården och ute i det fria.

Gick en sväng med kameran igår och tänk att det var fullt av guldbaggar också. Maken har skapat en liten äng för att gynna insekterna.

 Det blommar så fint av prästkragar och annat smått och gott.

Häcken behövde trimmas lite och ogräset växer det med. Vi rensade mellan raderna i pallkragarna. Ser lovande ut än så länge. Det är bara gurkorna som behöver få lite värme.

Idag blir det mer trädgårdsarbete. Hoppas hinna få klart med att plantera ut alla ettåringar. Sol på dagen och regn på natten är ju helt perfekt.



Kram Pia






6 kommentarer:

  1. Vackert med allt som blommar där hemma nu.
    Det är ju en del som måste hållas efter när man har trädgård.
    Ha en bra söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Åh, schersminen på sista bilden, känner nästan doften hit ;)
    Ja, det finns att göra med stor trädgård!
    Ha det gott!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Nu är allt i sin prakt minsann! Så blommigt och lummigt och fint! Det gäller att njuta allt vad man orkar.
    Ha det gott i din blommande trädgård.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Det är verkligen mycket blommor ute nu. Jag njuter verkligen av allt det vackra.

    SvaraRadera
  5. Jag heter Charlotte Parker. Mitt liv är tillbaka!!! Efter 2 år av trasigt äktenskap lämnade min man mig med två barn, jag kände för att göra slut på allt, jag begick nästan självmord för att han lämnade oss när vårt liv började kännas. Jag var känslomässigt nere hela tiden. Tack vare en trollformler som heter Dr.Ogaga Kunta träffade jag online. En trogen dag, när jag surfade på internet, stötte jag på flera vittnesmål om just denna trollformel. Vissa personer vittnade om att han tog tillbaka sin före detta älskare, vissa vittnade om att han kan besvärja sig för att stoppa skilsmässa och även stava för att få ett bra betalt jobb så vidare. du kan också kontakta honom på hans e-postadress (ogagakunta@gmail.com) Han är fantastisk, jag stöter också på ett speciellt vittnesmål, det handlade om en kvinna som heter Vera, hon vittnade om hur han tog tillbaka sin före detta älskare på mindre än 2 dagar, och i slutet av sitt vittnesbörd tappade hon hans mejl. Efter att ha läst alla dessa, bestämde jag mig för att ge det ett försök. Jag kontaktade honom via e-post och förklarade mitt problem för honom. en vecka senare kom min man tillbaka till mig. Vi löste våra problem, och vi är ännu gladare än någonsin. Dr ogaga Kunta du är en begåvad man och jag kommer inte att sluta publicera honom för han är en underbar man. Om du har ett problem och du letar efter en verklig och äkta trollformler, prova honom när som helst, han är svaret på dina problem. återigen är hans e-postadress (ogagakunta@gmail.com)
    han är den bästa spellcaster som kan lösa dina problem.
    1) Kärleksbesvärjelser
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässa
    4) Äktenskapsbesvärjelser
    5) Bindande besvärjelse
    6) Uppbrottstrollformler
    7) ultimat lösning för snabb ejakulatoin
    ogagakunta@gmail.com

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder och nu är det minsann sommar! Vackert så man dånar! Njut av allt nu :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.