torsdag 9 maj 2024

Minipajer till dessert

 Jag tyckte det kunde räcka med en liten paj per man igår till efterrätt. 

Jag minskade ner pajskals receptet och så fick det bli rabarber röra i med maräng på. Jag tog fram brännaren och brände på marängen men, Ha Ha! Ja lite för mycket kanske. Man får träna liksom.

 Till huvudrätt blev det fiskplanka med dill och citronsås. Hemgjord potatismos denna gång. Väldigt gott blev det. Yes spisen är gammal och nöten men den funkar.

 Idag är det svinkallt här och allt det jag hade tänkt göra ute får allt vänta ett tag. Min förkylning vill inte ge sig och orken är därefter. Men jag har lite vilja kvar ändå. 

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Oj vad en massa godsaker. Fiskplanka är så gott och efterrätten ser jättesmarrig ut.
    Tråkigt att kylan är tillbaka.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Gör också portionsefterrätter, främst pajer av olika slag. Utmärkt att frysa in också.
    Gav bort mina plankor och har ångrat det många gånger.
    Krya på dig nu.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Mums så gott det såg ut, älskar fisk på planka. Krya på dig. Eva

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.