måndag 13 maj 2024

Jag såg när den slog ut

 Japp, jag satt på altanen och såg hur häggen plötsligt förvandlades från grön till vit. Ja det är sant. 

Den starka doften kom som en frisk vind. Ja inte konstigt kanske när temperaturen växlar från 3 grader till 23. Som vanligt tar jag in en och annan kvist till närmre beundran. Placerar i ett höganäskrus och njuter av Maj. Känner att min förkylning äntligen börjar ge med sig. Tack och amen för det.

 Sen vill jag slå ett slag för Tareq Taylors chicky bits. Rullade i krossad cornflakes och parmesan. Jättegoda med hemgjorda strips och en god sås till det. 

 Chicken nuggets Tareq Taylors extra krispiga (godare.se) 

 Testa vet jag.


 Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Då är det nästan sommar nu när häggen slagit ut.
    Det receptet ska jag kolla på.
    Ha en fin tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Så underbart, och den doften är ju oslagbar! Extra välkommet är allt som slår ut nu, efter den långa vintern!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Hägg och chicken nuggets! Love it!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.