fredag 31 maj 2024

Fredagsmiddag

 Men hoppsan vad längesedan jag var här inne.

 Skyller på tidsbrist, magsjuka och dator strul. Idag tänkte jag bjuda på en fredagsmiddag, En förrätt som var gånger två.

 Avokado med röd caviarmix och en Caprice. Med röd basilika minsann. Så gott och tilltalande faktiskt efter en magsjuka. 

Sen bjöd jag på kycklingfilé med klyftpotatis och bea. Japp fast från påse. Funkar det med tycker jag. 

Värmebölja här i Uppland och jag är glad över poolen där jag kan svalka mig. Ska försöka vara lite mer uppdaterad här i blogg världen.


Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Ibland kommer annat emellan, så är det bara.
    Såg mycket god ut din förrätt.
    Ha en fin lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tänk att ha en pool! Lyllos dig. Njut av helgen!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Tout cela m'a l'air appétissant ! vous vous baignez dans la piscine ! incroyable, car ici (j'habite dans la grande banlieue de Paris) aujourd'hui, il pleut et il fait 12°C. Un temps pourri depuis 15 jours.
    Passez un bon weekend
    Kram
    Hélène

    SvaraRadera
  4. Ja, ibland blir det annat som kommer emellan, usch för magsjuka! Men så skönt med pool, är så avis på dig för den! Tur du kan svalka dig med den då innan läggdags, om du nu inte får ha fläkt ;) Det brukade jag göra när vi hade pool hemma, ta ett dopp precis innan jag gick och la mig, det var skönt. Nu får jag nöja mig med fläkt... trots oljud..
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder och vad vore livet utan god mat?! Värmen ja...synd att klaga men myggen kan jag vara utan!!!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.