måndag 6 maj 2024

Paj på rester

 Vi äter gärna och ofta hel kyckling tillagad i ugn här på Villa Ryttarängen. 

Dels för att det smakar lite mer än vad filé gör och att det är relativt billigt. Sist när vi ätit så sa jag, låt det där vara jag ska bena ur resten och använda det till något.  Något fick bli en kycklingpaj med smaker av curry och tre sorters lök. Nämligen purjolök, ramslök och kinesisk gräslök. 

Jag blandade i lite av dippsåsen som var kvar med Hollyday smak. Rev en ostkant och pytsade i lite parmesan som fanns i kylen. Tillsammans med ägg, mjölk och en skvätt grädde så är jag nöjd med resultatet. Detta får bli tisdagens middag tillsammans med en härlig sallad.

 Krafterna har sakta men säkert återvänt. I morgon tror jag nog att jag är någorlunda återställd. Hoppas verkligen det. Ser fram emot Kristiflygarehelgen och lite trädgårdsfix.




Kram Pia

1 kommentar:

  1. Den såg verkligen god ut din paj. Och det är toppen när man kan fixa ihop något av rester.
    Ha en bra dag och skönt att du känner dig bättre.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.