måndag 1 april 2024

Vackert fat och ihåligt huvud

 Det sköna vårvädret försvann lika fort som det kom. 

Vi bestämde att vi åker ut till kusten ändå. vi spanar lite på djur och fågelliv. Wooow vi såg två rådjur, en tornfalk, ganska många gäss och en katt. Besöker handelsträdgården och köpte mer sättpotatis och lite fröer samt sättlök.

 Det finns så mycket fint i den butiken. Förutom alla växter och så. Härliga fat och kärl att plantera i. Ja huvudet är ihåligt och redo för en växt om man så vill. Skulle gärna vilja ha men plånboken sa nej.

 Annars så är jag så less på teknikstrul. Inget fungerar som jag vill och hur jag än gör så blir det fel. Det är koder, lösenord och annat underligt som inte stämmer. Bäst att ta hjälp av en som är yngre och kan sånt här. Tålamodspåfrestande. Min skalle känns lika urholkad som hennes här ovan.


Trots allt en ganska så hyfsad dag. Nya frön i jorden och vi är äntligen inne i månaden April. Underbart!

Kram Pia




1 kommentar:

  1. Låter som en skön utflykt och ibland är det gott nog att bara få titta :) Hål i huvudet här med och jag håller på med mina lösenord och har verkligen snurrat till det...igen! Jag och teknik! USCH!
    Nåja ha en fin vecka och ta väl hand om dig Pia...
    Kram Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.