söndag 3 mars 2024

Snödroppar och mushus

 I går plockade jag in den allra första snödroppen. Så liten men väldigt vacker. Den doftar ljuvligt också.

 Satt och kikade på fåglarna vid fågelbordet. Det är en kabeltrumma som står där med en liten gran i hålet. Då kikade lilla musen fram i hålet där nere. Ja men där mår den bra bland solrosfrön och annat smått och gott som vi ger till fåglarna. Värsta slottet för den lilla musen. 

Ibland dyker en och annan katt upp också så musen får allt vara på sin vakt. Nej jag gillar inte möss, inte mitt favoritdjur precis men ute kan de vara och lite gullig är den allt. 

Vasaloppet idag och tänk att så många åker det. Jag är imponerad. Jag låter Tv:n stå på så kan jag följa det lite på avstånd.


Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Så fint med snödroppar på bordet.
    Möss är söta om de håller sig utomhus.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Men sånt gulligt mushus den lilla raringen har! Måste vara perfekt för en mus
    med maten direkt utanför dörren. Här har jag inte sett några snödroppar än men
    snön är nästan borta i trädgården. Snart så!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.