lördag 2 mars 2024

Mars=Vår

 Ja då var den över, vintern alltså. Det gör ingenting alls nu för tiden. 

Jag har älskat att susa fram på platten med mina gamla skidor och njuta av snön. Men inte längre, jag vet inte om det beror på åldern eller tidsbrist. Kan vara ren lathet också. Nu vet jag ju att det kan komma mängder av snö fortfarande men Mars är en vårmånad så det så. 

Jag jobbade hemifrån igår och satt vid datorn tills sen eftermiddag. Frös och kände mig trög. Eftersom jag är nybörjare på vissa arbetsuppgifter och måste självlära mig krångliga saker så tar det lite extra lång tid om man jämför med de som jobbat i 15 år med detta. Irriterande. Idag rinner näsan och jag nyser och hostar. Inte av värsta slag men ändå. Bara att ta det piano och läsa inspirationstidning. Mumsa lite på fredagssnacksen som blev över. 

Ska pyssla lite med blommor och plantor också är tanken. Kärt besvär som man brukar säga. Ja för det blir liksom jord överallt när man är klar. Bara att ta fram dammsugaren så får jag städat på samma gång.




Helg är härligt och välbehövligt.


Kram Pia 

1 kommentar:

  1. Jo, mars månad är vårmånad.
    Allt som är nytt för en tar lite längre tid tyvärr.
    Ha en fin och bra lördagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.