torsdag 29 februari 2024

Om ananas på pizza eller inte

 Ja det är frågan. Hörde någonstans att en Italienare börjat med detta i Italien alltså och typ blivit bojkottad. 

Jag tycker att det är gott i alla fall och även banan med curry kan funka. Det handlar lite om att ha frukt på pizzan tänker jag. Vissa dissar och andra hissar. Vi gjorde egna pizzor för ett tag sedan. Med egen deg, oregano från trädgården och tomatsås som jag faktiskt kokat ihop i höstas. Präktiga jag :-)

 

Som synes på bilderna så gillar några ananas medans andra inte gör det. Jag älskar champinjoner, det gör absolut inte hemmaboende son. Ha Ha!  Han kan inte ens skära med pizzaslicern om vi skurit först. 

Hur känner ni för toppingen på pizzorna? Är det OK med frukt eller inte? Sen kan jag tillägga att jag älskar ansjovis på pizza. Det är förvisso inte en frukt, men en fisk. Kom igen nu och berätta vilken din favoritpizza är. Jag är sååå nyfiken.

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Jag gillar Hawaii och Vesuvius med kebabsås på. Gillar ananas på pizza men absolut inte banan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar ananas på pizza men inte ansjovis.
      När vi äter pizza ute så varierar det. Det finns många favoriter.
      Kram Carin

      Radera
  2. Frukt på pizzan är big nono för mig och min man. Ansjovis har jag inte provat men det låter gott. Min favoritpizza och även mannens är skaldjurspizza där skaldjuren läggs på när den kommit ut ur vedugnen så skaldjuren är fräscha men det finns många goda.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Banan kan jag äta i mat men aldrig naturell för då får jag kräkreflexer. Mycket konstigt.
    Ananas är också gott, alltså gillar jag frukt på min pizza. Väljer oftast Quattro Stagioni
    om jag köper. Godast är en Bianco med kylskåpsrens!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. För mig är frukt på pizza diss...;) Möjligtvis kan banan funka, men inte ananas...
    Min favorit är antingen med köttfärs på, om jag gör egen, eller kebabpizza från restaurang, kyckling är också gott. Och det är där bananen kan komma in, litegrann i alla fall!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.