måndag 19 februari 2024

Otur och tur

 Otur är att snubbla över diskmaskinsluckan en lördagseftermiddag. Tur är att inte slå ihjäl sig när man faller handlöst ner över luckan och nästan rätt in i köksön. 

 Tur att jag inte fick en grillgaffel instucken i magen. Otur är att diskmaskinen inte går att stänga nu. Tur är att jag hade full pott på hästarna. Ja så det jämnade liksom ut sig kan man säga. Jag hade ju väldigt gärna använt vinsten till något annat, men man ska väl vara djupt tacksam för allt hela tiden. Sen kom nästa roliga uppdrag. Söndagsmorgon! Totalstopp i avloppet i köket. Vi körde rensband, hjälpte inte ett skit utan det fick bli skruva bort alltsamman och rengöra. Guuu va äckligt! Jag kan erkänna att då brast mitt tålamod rejält. Dels för att det är kroppsligt jobbigt att vara rörmokare och dels för att skitvatten sprutade på halva mig och i skåpet trots hink. Att jag inte mådde bra alls hade feber och ont av fallet från gårdagen gjorde inte saken bättre. Nåja det löste sig som man säger. Ha Ha! Vi fixade det tillsammans. Men jag överväger att handdiska ett tag. Kanske det dyker upp en diskmaskin billigt man vet aldrig. Kanske vi kommer på hur det går att laga den vi har.




Älskar inte mitt kök just nu. Bara så ni vet.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Tänk om man skulle ha tur hela tiden... Då skulle allt livet bli tråkigt! Och tur att du inte gjorde dig mer illa.
    Var det en Harry du fick? Wow!
    Önskar dig en turlig tisdag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Det som var tur var att du inte skadade dig i fallet i alla fall.
    Skitjobbet ni gjorde är ju inte något söndagsgöra precis 🤢. Inte någon annan dag i veckan heller för den delen. Men ni fixade det i alla fall.
    Ha en fin tisdag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Jamen jösses, tur att du inte slog halvt ihjäl dig.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Oj oj! Vilken tur att du inte skadade dig Pia!! Ja man ska prövas du! Skönt med vinsten i alla fall, tjoho :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.