lördag 17 februari 2024

Citronträd och tulpaner

 Lördagen bjuder på sol faktiskt och efter en regnig fredag så känns det rätt så skönt.

 Vaknade tidigt av en obehaglig känsla. Har varit hemma och vilat lite eftersom jag känt ett tryck över bröstet och haft väldigt ont i huvudet. Det var just det där trycket över bröstet som gjorde att jag klev upp. Jag är övertygad om att det är stress men ska såklart kolla upp det. Satte mig och googlade lite över skötsel på Citronträd. 

Jag har ju satt en kärna för många år sedan som nu är ett träd. Det har dock inte blommat ännu. Men jag hoppas ju att det ska bli i år. Jag duschar trädet och pysslar lite med växterna innan frukosten. 

Vi åker och handlar lite senare och en stor bukett tulpaner fick det bli. Det gör mig glad att ha en bukett på köksön. Passade på att göra ren kökslampan också. Tänk vad damm och sånt det fastnar. Hua! 

Nu är den fräsch igen. 


Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Kanske bra att kolla upp i alla fall. Även om du tror dig veta att det är stressrelaterat.
    Ha en bra lördagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Hoppas att trädet blommar i år. Det är så fint med citronträd tycker jag. Ja, det samlas mycket smuts på de där ställena man inte städar så ofta....

    SvaraRadera
  3. Ja denna stress! Men detta måste du nog kolla upp kära du! Hålla koll på pumpen är viktigt! Soliga bilder du bjuder på ändå...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Hej Pia,
    Var rädd om dig. Kolla upp de där symtomen med tryck över bröstet. Inte kul och rädd blir man. Jag tror att det är stress. Du har ju en liknande situation som jag har inom med hög arbetsbelastning inom skolans värld. Sätt din hälsa först. Jag blev helt friskförklarad vad gäller hjärtat och kranskärl, men är nu sjukskriven 100% för stress. Vi lever i en galen värld. Ta hand om dig nu.

    Så fina växter du har hemma. Jag gillar växter men är inte så bra på dem.
    Ha det gott.
    Varm kram
    Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.