torsdag 15 februari 2024

Alla hjärtan

 Vi köper inte presenter här hemma på alla hjärtans dag.

 

Men jag vill uppmärksamma den dagen ändå. Tänker att jag vill till min fina familj bjuda på något gott till middag kanske. Skicka en varm tanke till nära och kära. Det gjorde jag och jag dukade fint, klippte ut hjärtan i servetterna och tände hjärteljus.

 Predikade lite vid middagen över att man kanske inte måste konsumera och så för att alla hjärtans dag ska bli firad. Att tanken är viktig och meningsfull. Jag förväntar mig absolut ingenting mer än som vanligt Respekt- Kärlek- Omtanke- Empati. Svårare är det faktiskt inte.



Men en liten ask chokladhjärtan fick det bli ändå. På ont och gott.

Kram Pia

1 kommentar:

  1. Det är alltid omtanken som räknas.
    Ha en fin fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.