onsdag 6 mars 2024

Kycklingburgare på menyn

 Jag är helt slut kan man säga. Eller jag känner mig väldigt, väldigt trött. 


Rådfrågade jobbet om det var Ok att ta en semesterdag. Det gick bra. Jag försökte sova men stressiga saker som ligger över mig fick ta första parkett. Sen ägnade jag en stund ute i trädgården. Terapi fast först kände jag just den där stressen igen. 

Att skynda på, bli klar fort, hinna så mycket på kort tid. Sjukt! Tog djupa andetag och systematiskt lade jag fokus på nu och här. Städade lite i växthuset och räfsade lite bland gammelförna. Landade på pooldäck i en fåtölj med fårskinnet bakom mig och vårsolen i ansiktet. Sååå skönt. 

Under tiden så hade jag förberett en deg. Bakade hamburgerbröd. 

Sen så stekte jag kycklingburgare och innan det så picklade jag rödlök och lite gurka. 

 En härlig dag och en god middag blev det minsann. 


Bokade en resa också. Till vårt älskade Öland.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. En skön semesterdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Skönt att du kunde ta semester när du kände dig trött. Maten ser riktigt god ut. Var länge sen som jag åt kycklingburgare.

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.