lördag 9 mars 2024

Lördagsfrukost med snabbfrallor



 Vaknade tidigt och var hungrig. Tassade upp och tände en brasa, satte på kaffet och upptäckte att vi missat att köpa bröd. 

 Jag googlade på bröd utan jäst och hittade flera recept på frallor. Fastnade för det här. Jag rörde ihop ingredienserna rullade ihop 6 bullar och gräddade i ca.8 minuter. Klart! Goda blev dom, påminner så klart mycket om scones. 

Medans de var i ugnen kokade jag ägg och dukade upp på köksön. Vi kör olika smaker på kaviar.  

Nu har vi alla njutit av en god frukost och så har vi hela dagen framför oss. Ingen sol idag men det gör inget, jag är ledig. Sen är det ju finalen på mellon i kväll. 

Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Wow, vilken härlig frukost du bjuder på! Nybakat bröd, jo, jag tackar :) Ikväll hejar jag på Annika Wickihalder. Ha en fin lördag! Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Så gott med nybakat till frukosten.
    Ha en fin och bra lördag fast vädret inte visar sig från sin bästa sida.
    Här blåser det som sjutton idag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Woaw vad lyxigt att börja helgen med nybakat <3
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Lyxig med nybakat bröd till frukost. Bara doften kan ju göra en lycklig!
    Hoppas du haft en fin dag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Åhh TÄNK att vara morgonpigg och fixa frukost! Baka bröd också! Sicken lyx! Mysig lördag till dig...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Men oj så gott det där såg ut, färska frallor på morgonen är ju bland det bästa!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.