måndag 11 mars 2024

Med lite påskfeeling

 Vaknade med halsont och feber. Fattade det redan igår eftersom jag var så trött, frusen och hungrig. 

Hungrig och kall om näsan är ett symtom som sällan blir fel tyvärr. Efter 13 timmars sömn så hasade jag mig upp ändå. Behövde kaffe och en macka. Preppade med Alvedon och kände att våren är här. Försökte göra det lite vår fint på uterummet. 

Det är sånt som snabbar på tillfrisknandet enligt mig. Att ha det fint omkring mig. Små fina orangea penséer fick det bli och en minipåsklilja. 

Påskris i  Marimekko vasen och höna med tupp sen är man hemma liksom. 

Sedan somnade jag igen. Som en utslagen hjälte i solen.



Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Men trist att du inte får vara frisk! Tur att du kan pyssla lite ändå.
    De orange penseérna är jättesöta. Vill ha!! Men än är det för tidigt här.
    Krya på dig nu och gå inte tillbaks till jobbet för tidigt.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Stackare, inte skönt att vara sjuk. Men du orkade fixa till det fint i alla fall, ser så vårigt och glatt ut! Och redan påskpynt, jag som tänkte att jag var tidig som tänker göra det i helgen som kommer ;)

    Krya på dig!!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.