torsdag 14 mars 2024

Dåligt samvete och terapi

 Jag har faktiskt lite dåligt samvete för allt möjligt. För att jag är så trött jämt och inte orkar det jag vill i vardagen.  

Jag försöker, japp det gör jag. Så nu när jag är hemma och krasslig så knaprar jag Alvedon och smörjer med smärtstillande salva. Propsar på att få laga maten och försöker skapa en myskänsla i hemmet. Det går väl inte hundra bra, jag får lägga mig och sova mellan strapatserna.

 Jag sa till maken att vi kunde köra och kolla på en handelsträdgård. Det gör mig på bra humör och man måste verkligen inte köpa något. Bara titta. 

Jag njöt i fulla drag trots värken i axeln och halsen. Kom hem med en påse sättpotatis i alla fall. Hur man nu prioriterar det bland allt det fina. Kan ju vara det där samvetet igen. Jag menar att en påse sättpotatis ger mat på bordet så småningom. Det gör ju inte en primula. Hi Hi! 


Att vara där med alla sinnen som tex doften av citrusblommor, synen av alla färger eller känna värmen i växthusen. Det är läkande och underbart.

Kram Pia





2 kommentarer:

  1. Ett bra förslag som du kom med.
    Man behöver inte köpa något man kan bara gå och njuta.
    Ha en bra torsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Du får nog dra ner på "duktig flicka"-syndromet Pia. Ditt mående kommer först!
    Att åka till en handelsträdgården är bra för själen. Bara att strosa runt där
    ger god energi. Precis vad du behöver.
    Styrkekramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.