lördag 10 februari 2024

På bänken i köket

 Ja men kära nån vad tiden rusar. Ett inlägg per vecka verkar vara vad jag hinner med. 

Fick lust att snygga till det lite i köket. Nja snyggt och snyggt, men lite förändring i alla fall. Med betoning på lite. Den gråa krukan med ett hjärta på som vi förvarat lök i byttes mot trådkorgen. 

Nu ser vi vad som finns. Det kommer troligen bli lite skräpigare men det får en ta. Krukan kommer jag få användning av någon annan stans. Jag är fortfarande nöjd med tapeterna. Blir glad av dem varje morgon.

 Gillar mina gamla saker som funnits länge, länge. Inte slit och släng utan kvalité och kärlek. Tänk gammelmormors hemvävda linnehanddukar. Dom borde vara hundra år. Håller ännu och är fina tycker jag. Kruset från Rörstrand rymmer redskap. Den gamla potatisstöten används då och då. 

Passade på att pynta lite med hjärtan eftersom det är alla hjärtans dag på onsdag. 

Inga nya saker utan sånt jag haft länge. Men kaffebryggaren då? Jo den är en present. Faktiskt secondhand. Toppade en pelargon och hoppas att den ska få rötter och bli fin till sommaren. Återvinning igen.

Kram Pia

7 kommentarer:

  1. Små förändringar här och var piggar upp! Visst är det härligt när man är nöjd med en sån sak som tapeter. Det är ju liksom en stor del av rummets karaktär. Jag känner så med vissa av mina, medan jag är lite mindre nöjd med andra.
    Kram!
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Det behöver inte vara massor av förändring för man ska bli glad. Bara en liten sak eller flytta på något kan göra massor.
    Ha en fin lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Vad fint med lök i trådkorgen! Uppskattar inlägg med ditt perspektiv av hållbarhet och tradition. Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  4. Jag har också en sån där skärbräda med skåra. Har haft den i evigheter och tror den följde med som gåva till någon köksmaskin
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så härligt och vårlikt i köket. Så härligt att kunna fynda i sina egna skåp, en fördel vi får med åldern ;-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  6. Jag gör som du... plockar om, letar fram och ser med nya ögon på gamla saker. Inte behöver vi nåt nytt!
    Förstår att du blir glad av din tapet. Det gör så mycket att man tycker om sin vardag.
    Ha det gott!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Man ska absolut inte underskatta kvalitén i gammalt linne. Och tänk, vilken omsorg det ligger bakom broderierna!
    Bra tips, att man enkelt kan förnya bara genom att byta plats på något eller hitta något bortglömt i sina gömmor.
    Så fint och hemtrevligt du har det i ditt kök! Kram!

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.