lördag 3 februari 2024

Laddad för Mellon

 Jag griper tag i minsta halmstrå för att muntra upp mig själv. Jag har ju egentligen det vansinnigt bra, men. 

Jag är förmodligen inte den enda som tycker att det är mycket som är skrämmande, hotfullt, bedrövligt och helt vansinnigt i världen. En vän till mig skrev så här idag.

 "Det måste inte vara småsint att gnälla (men det kan vara det). Mänskligheten mår inte bra någonstans i världen just nu. Och inte verkar vi ha förmågan att göra förändringarna som på riktigt skapar en bättre värld - för alla." 

 Hon är så klok min vän. Men om jag nu ska försöka förändra min attityd och sura miner eller mitt arga och vresiga beteende så laddar jag upp inför Mellon ikväll. Jag ska lyssna på musiken, äta lite snacks och dras in i en sorts lyckobubbla av yta, glamour och flärd för en stund. Ja för då blir det kanske en bättre värld för oss här hemma i alla fall. Sen drar jag på smilbanden åt pärlhyacinten på köksön. 

Fick en bild på nyaste barnbarnet och andra bilder från Orsa där andra barnbarn myser i snön. Klart att det gör mig oerhört glad och tacksam. På samma gång som jag slås av tanken att de ska växa upp i den här galna världen. Men jag blundar lite för det idag och hoppas att det inte gör något.



Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Det är hemskt i vår värld just nu.
    Vi hoppade Mellot.
    Ha en fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Jag får ont i magen när jag tänker på alla små barn som växer upp nu. Vad är det för framtid vi håller på att skapa för våra barn?

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.