måndag 15 januari 2024

Stuvad vitkål och extrapris på isterband och annat

 Så prismedveten som jag är nu har jag aldrig varit. Man får vara klok som en uggla.

 Ha Ha! Inte konstigt att man inte är miljonär. Vi rensar frysen och eftersom det fanns isterband i frysen och vitkål i kylen så köpte vi ingen blomkål som vi annars bruka stuva till isterbanden. 

Det kommer säkert smaka lika bra. Hoppas jag. 

Sen så tror jag att coviden satt sina spår för attans så trött jag är. I hallen står lådorna med julsaker som jag ska sortera och packa fint i lådor med lock gärna. Blev inspirerad av home2tiny. När det blir får vi se och jag har inte bråttom. Ja sen så åker den orangea blusen tillbaks.(extrapris) Passade inte alls bra på mig. Inte den stickade tröjan heller(extrapris)som jag trodde jag behövde. Det gör jag inte alls.

 Hämtade ut bilen som fått nya bromsrör och så bad jag om att få den tvättad. Vilken lyx va? Ja för jag är en fegis och vågar absolut inte köra in i tvätthallar. Tänker att jag fastnar där inne och typ drunknar. Ha Ha! 

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Tänk så olika tillbehör vi äter till isterband! Här är det kokt potatis och
    rödbetor... eller möjligen stuvad potatis och rödbetor. Har aldrig ätit blomkål
    eller vitkål tillsammans med isterband. Man kanske ska vidga sina
    vyer? Måste du sortera i plastlådor? Duger inte kartongerna som redan finns?
    Nej, iväg med dem i källaren vetja!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Att beställa via postorder och sen skicka tillbaka är inte klimatsmart.
    Isterband är supergott men äts alltid med dillstuvad potatis och rödbetor.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Mmmm stuvad vitkål och supergott till isterband. Här blir det också isterband i kväll men med ljummen potatissallad.
    Jag stoppade in mina lådor som de va på vinden, orkar inte ens tänka tanken på att sortera det nu.
    Ha de så himla gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Så gott med isterband och stuvad vitkål.
    När jag var liten och det var lite skralt i kassan så gröpte min mamma ur isterbanden och stekte innehållet och gjorde en sås till. Vi hade kokt potatis till denna blandning. Hade man tur kunde det finnas kokta rödbetor också. Det var gott men jag vet att jag tyckte det såg ut som grisamat.
    Så tråkigt att det inte passade det som du skickade efter.
    Ha en bra tisdag.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Stuvad vitkål är ju jättegott. Har dock aldrig testat till isterband. Jag tycker om både och så tror det blir gott. Trist att blusen inte passade. Blir ju lite så när man beställer att ibland blir det bra och andra gånger inte alls.

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.