söndag 14 januari 2024

Julgransplundring

 Ja det kan man ju kalla det fast kanske mer kasta ut den där barrande saken i hörnet. Ersätta den med liljorna och en ljusslinga.

 Bort med det röda och in med det rosa igen. Jag trivs med det så det får vara så. En före detta kollega som numera jobbar med inredning

MOVI | INREDARE STYLIST (@movi.design_interior) • Foton och videor på Instagram

 undrade hur jag och andra puffar kuddarna. Karateslaget eller kramen? 

Typ så här gör jag. Inget särskilt med det bara skakar dom lite och lägger tillbaks. Inga tulpaner här ännu men en liten blomma på bordet finns det som varslar om att våren är på ingång. Nja kanske inte ännu. Det skulle visst bli riktigt kallt igen, si så där en 27 minusgrader. Brrrr!  

När vi var klara i vardagsrummet så skulle vi åka på eftermiddagsfika/julgransplundring tillsammans med mina föräldrar och barnbarnen från Alunda med föräldrar. Ja då står det en budbil tvärs över uppfarten som kört fast i snön. Efter en timmes kamp så fick han ringa bärgare. Vi fick skjuts eftersom vi inte kom ut med bilen. 

Idag finns det ett namnsdagsbarn här i familjen. Kanske fira lite med hemgjord pizza. Det är ju aldrig fel om man frågar mig. 

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Här har det också julats ut, men någon vår har jag inte lyckats få till. Det får komma senare helt enkelt, när orken och lusten finns ;-)
    Typisk att budbilarna kör fast, tur ändå att ni kunde få skjuts och inte blev helt strandsatt.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Så fint och så skönt att få kasta ut julen och ta in lite ljusare färger.

    Ha en bra dag!

    Varm Kram,
    Anneli

    SvaraRadera
  3. member pg slot game vip เว็บไซต์ตรงจากบริษัทแม่ไม่ผ่านผู้ใดกันแน่ลงทะเบียน PG SLOT ได้แล้ววันนี้มีปริมาณสมาชิกผู้เล่นใหม่จำนวนหลายชิ้นเลือกที่จะใช้บริการเกมกับทางเว็บของพวกเรา

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.