söndag 21 januari 2024

Försvunnen bild

 När jag bytte tema i gästrummet från marint till "Dalarna" så kom jag på att jag hade en bild med Carl Larssonbarnen som lyssnade vi dörren. Men jag hittar den inte någonstans. Nu sitter jag och söker på nätet om vad den heter men hittar den inte där heller.


Jag har för mig att det var något om att tjuvlyssna inför julklapparna men kan ha fel. Jag får helt enkelt leta vidare för kastat den har jag då rakt inte. Så gör inte jag. På tal om Carl Larsson så fick min äldsta son en liten tavla "Etsning" av sin morfar. Skyddsängel. Jag tror han fick den när han döptes men är inte riktigt säker.


Hoppas att den inte är försvunnen också. Det vore ju lite tråkigt. Jag är ju ett fan av Carl Larsson och hans hustru Karin. Har inspirerats massor i mitt sätt att inreda. Så roligt att se serien på tv och att ha varit där på Sundborn.
Gillar ni Paret Larsson?

Kram Pia




4 kommentarer:

  1. Så trist att du inte hittar din Carl Larsson, just den har jag inte sett förut. Himla söt.
    Jag har boken "Ett hem" av Carl Larsson i nytryck från 1969 från mormor och morfar. Den brukar åka fram med jämna mellanrum som "coffe table book".
    Ha det så gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Nu får vi verkligen hoppas att du hittar dina målningar igen.
    Är du ett stort fan av Carl Larsson så kan du ju inte kastat dem.
    Ha en bra söndagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Jag gillar Larssons, men har ingen tavla av dem. Hoppas du hittar din, den var verkligen fin, har aldrig sett just den.
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Tavlan heter Da´n före julafton. Hoppas verkligen du hittar den. Säkert när du letar efter nåt annat.
    Skyddsängeltavlan är helt fantastisk och den har jag aldrig sett tidigare. Jag har tyckt om familjen
    Larsson hela mitt vuxna liv. När jag jobbade som mest och var slutkörd och tom i huvudet åkte jag
    ofta dit och satt en stund i deras trädgård där det finns en sån positiv energi. Nog besöker jag dem
    varje år, men helst i början eller slutet av sommaren! Alldeles för mycket besökare numera.
    Så roligt att Karin lyfts fram på sistone. Det är hennes förtjänst att det hemmet är så levande.
    Ha det gott och leta på!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.