lördag 27 januari 2024

Pärlhyacinter och apelsiner

 Jag kunde inte låta bli att köpa en liten kruka med pärlhyacinter. 

Det är ju så mycket vårkänsla i en sådan. Jag ställde den på köksön bredvid julstjärnan. Japp för slänga växter som lever och frodas det gör jag inte.

 Min mamma undrade varför jag inte skrev på bloggen. Hmm jag har inget att skriva om tänker jag. Jo fast det är mest tråkiga saker just nu. Som att vattnet inte går att dricka och luktar avlopp. Vi bunkrar med dunkar från nära och kära. 

Att magen krånglar hela tiden. Att jobbet aldrig vill bli bra. Att datorerna är gamla och inte funkar så bra. Det gör att jag helt tappar sugen för allt. Men det vill ju ingen läsa om egentligen så därför bir det inte mycket gjort här på bloggen. 

Jag laddar med lite C-vitamin i form av apelsiner. Kunde inte låta bli att ta en bild idag när solen lyste på dem. Så dagens höjdpunkter är solbelysta apelsiner och pärlhyacinter.  

Hoppas att livet vänder till något positivt och glatt. Nu ska jag kika in hos andras bloggar och se om det piggar upp.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Det är vackert med pärlhyacinter! Så fint solen lyser in på apelsinerna. Nej det vattnet lät inte så gott att dricka. Hoppas på att det snart blir ljusare dagar för dig!

    SvaraRadera
  2. Åhh så härligt med pärlhyacinter, de ger verkligen hopp om en kommande vår.
    Himla trist, det där med vattnet. Läskigt att det luktar avlopp :o
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.