måndag 4 december 2023

Blåsa snö

 Tänk om man kunde blåsa bort snön tänkte jag. Att använda lövblåsen liksom. 

Jag som ju är nyfiken och vill hitta enkla lösningar var ju tvungen att testa. Snön var ju lätt och fluffig men... Nej de funkade inte alls så bra som jag hoppats på. Attans! Men om man inte testar så vet man ju inte. Vinter har vi i alla fall. 

Enligt SMHI ska det bli upp till 17 grader kallt. Jag jublar inte och jag orkar inte åka skidor. Det som är så himla roligt. Fattar inte vad som händer med mig på riktigt. 

 Inomhus så är det mysigt och rofyllt. Mycket fika med pepparkakor och lussebullar blir det. Många tända ljus i skymningen. Så som det ska vara så här i december.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Klart man måste testa innan vet om det fungerar eller inte.
    -17 låter väldigt kallt 🥶.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Bra försök med lövblåsen, hihi! Här är minus 19 i dag. Mig gör det inget men
    så behöver jag inte gå ut heller. Tänker på dina åkommor... klimakteriet?
    Nu minns jag inte hur ung du är men kan det vara nåt?
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.