tisdag 28 november 2023

Räddad från tippen

Många saker slängs helt i onödan kan jag tycka. 

I en låda hittade jag dessa fina julprydnader. Jag tar vara på det som går. 

Där låg två röda ljus också. Jag brukar ha vita men ingen regel utan undantag. Ute vräker snön ner och visst är det fint men det är inte roligt att köra bil i det vädret. 

Kan inte vara roligt att stå på en stege och laga parabolkablar heller. Men nu är det klart och vi har tv igen. Det var värt varendaste öre. 

Jag passar på att göra lite adventsfint idag för resten av veckan är fullspäckad. Kan vara skönt att ha det klart när jag landar hemma på fredagskväll. Nu ska jag sätta en saffransdeg innan det blir snöskottning.




Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Oj, så mycket snö! Här har det bara kommit lite puder, sånt som bara blåser iväg av nordan.
    Hua för att stå på taket i sånt väder, otäckt om inte annat.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Helt riktig av dig och sakerna var fina med.
    Så skönt att ha tv igen. Man är lite lost när den inte fungerar 🙈 jag som älskar dumburken.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Älskar snö men det är mindre kul att köra i. Jag var som Bambi på hal is när jag körde hem, trots nya vinterdäck och låg hastighet. Det ör rena isgatan ute.

    SvaraRadera
  4. Nej, köra bil är ju förstås inte så kul, in snö, och inte skrapa den heller... annars älskar jag snön!
    Mysigt att komma hem till adventsfint på fredagkväll, det tänker jag med göra, pyntar idag!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Här hänger julpyntet med år från år! Ja snö har ni fått minsann! Ser riktigt juligt ut :)
    Njut av december nu Pia...
    Kram Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.