måndag 27 november 2023

Nystädat och glöggmys

 Måndag och jag stannar hemma idag. Är sjukskriven 50% så eftersom jag ska på en föreläsning på fredag heldag så blir det en ledig dag idag. 

Började dagen med att skotta lite snö. Hämtade in påsen med adventsljusstakar och stjärnor. Sen drog jag igång städning de lux. Fy farao vad jag ligger efter kan jag säga eller låg efter. Nu är det hyfsat rent och fint. På köksbänken står burken med pepparkakor. Carl Larssons dotter Brita pryder den. Har en mindre burk också som jag brukar ha knäck i. 

Myser i soffan med lite glögg medans snön faller där ute. Sen har jag klättrat på stegen för att försöka få liv i tv:n via parabolen. Gick inte alls bra. Nu är en expert in ringd.  Nu kanske ni tänker att jag borde vila när jag är sjukskriven. Men min stressrelaterade sjukdom mår bra av att få klart och färdigt.

Så är det bara. 

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Söta Brita-burkar. Hoppas du fått sprutt på parabolen!
    Ta hand om dig.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Då får vi hoppas att experthjälpen dyker upp så du/ni kan kolla på tv:n igen.
    Ha en fin och bra tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.