torsdag 23 november 2023

Nybakat

 Jamen här är det inte tätt mellan inläggen minsann. Det beror troligen på att jag inte har något att blogga om helt enkelt. 

I alla fall inget upplyftande eller inspirerande. Men så kan det vara ibland. Idag blev det lite tid över så jag bestämde mig för att baka lite bröd till kvällens soppa. Recept har jag inte utan jag höftar lite med havregryn, rågsikt, vetemjöl, olivolja, salt och honung. Vatten och jäst också. Låter det jäsa och sen formar jag mini baguetter eller vad det nu är. Degen ska vara rätt så kladdig. 

Penslar med ägg och strör på lite vallmofrön. Goda blev dom i alla fall och jag fick beröm av familjen. Annars inget nytt under solen. Nja kanske att glasögonen gick rakt av på mitten härom kvällen. Shits happens! Men det där med att baka bröd borde jag ta tag i lite mer faktiskt. Tror man sparar en slant på det ändå. Bäst att kolla eltaxan bara innan man slår på ugnen. Sen baka utav bara den när man ändå är i farten.



Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Nybakat! Finns det någon härligare doft!? Tänk ändå att man inte bakar oftare. Kanske det kan bli någon god kaka bakad här hemma i helgen. Vi får se. Vi fick en elmätare installerad förra veckan så nu får vi också tänka till, när och till vad vi använder elen. Nu när inte grannarna är med och betalar ;) Trevlig helg! Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hembakat bröd är så himla gott och ditt bröd såg väldigt smarrigt ut. Det låter som när jag bakar. Man höftar lite med ingredienserna.
    Ha en fin fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Samma här! Inläggen får komma lite då och då! Ingen stress du vet...
    Åhhh nybakat bröd! Mums!
    Ha nu en fin söndag Pia...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.