lördag 4 november 2023

Vi har bara regn hos oss

Allhelgonahelgen är här och att det är November kan man inte ta miste på.

 Det regnar och regnar. Kanske tur att det inte är snö som i norra delen av vårt land. Men jag  håller mig inomhus för det mesta. Har ju som sagt en binge med deckare som väntar. Fast jag vet inte om jag känner mig så sugen på att läsa om mord.

 Det får bli en sväng till minneslunden och lite matinköp. Hämta in ved och tända en brasa. Sen när skymningen kommer ska jag tända massor av ljus överallt. 

Att minnas nära och kära som lämnat jordelivet det gör jag inte bara den här helgen men kanske lite extra just idag.


Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Låter mysigt! Ja regn här med, i mängder...en skön bok och en filt är inte så dumt!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Låter som det kommer bli en perfekt dag fast vädret inte är på topp.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.