måndag 6 november 2023

Baka tårta och blåsa löv

 Innan regnet så hade vi en härlig dag med barnbarnen. Vi bakade en pinocciotårta tillsammans. 

Ja inte den yngsta, hon hade fullt upp med att kolla vad som fanns i kökslådan. Där fanns pinnar, gafflar och annat smått och gott. Allt skulle ner på golvet. 

💓

Jag har aldrig bakat denna tårta innan men smakat. Så himla god. Man kan ju ha vilka bär eller frukter man vill men vi tog jordgubbar denna gång. Jag tror att mango skulle passa jättebra. Ska testa det nästa gång. Det blev en lyckad tårta tyckte i alla fall jag. 

Innan vi fikade så jobbade vi lite där ute som vanligt. Blåste löv och gick på en liten promenad i skogen. Söndagen och vi hade en plan på att fiska lite havsöring. Men solen försvann medans jag stekte äggen till picknicken. Vi tog en fikastund med mina föräldrar i stället och bestämde oss för köpepizza till kvällen. En trevlig söndag.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Det är en god tårta, håller med!
    Låter som en härlig söndag, och köpepizza är ju inte fel!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig helg du haft.
    Tårtan har jag ätit med och den är smarrig med vad som i.
    Ha en fin tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.