söndag 15 oktober 2023

Jag målar och ser grönt överallt

 

Det var en gång ett litet slitet cafébord som behövde lite vård och omsorg. 

Så jag plockade fram slipkloss, spackelspade och en kniv. Skrapade bort lös färg och slipade. Fast det hela började när jag skulle måla min nya sopkvast. Hmmm vad ska jag ha för färg? Kollade i skåpet och där stod en burk med den här gröna färgen. 

Samma som i växthuset. Det blir säkert bra. Sommarnatt heter den.

När borsten var målad första strykningen så gav jag mig på bordet. Fast det blåste något kopiöst så jag bar in bordet till biblioteket.

 Det rummet är kanske mer en ateljé, ett lekrum, ett strykrum och ett växtrum. Det är nästan alltid lite stökigt och rörigt där inne. Sen tänkte jag på att stolsdynorna i köket har liknande grön färg. 


Den finns i kökstapeten, halltapeten och sovrumsgardinerna har också samma kulör.



Dynorna på uterummet är också gröna. Så jag konstaterar att jag gillar den gröna färgen. Snart är jag klar med borsten och bordet.  Inget av detta stod på min att göra lista men det var kul.


Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Det är en snygg grön färg tycker jag med.
    Och det blev väldigt fint med. Både bord och borsten.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Grönt är skönt! Och just den nyansen passar till så mycket.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Grönt är härligt, älskar grönt. Den nyansen du hittat är helt underbar <3
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Men vilken härlig grön färg! Och den där tapeten, underbar!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  5. Hej Pia,
    Grönt är skönt! Så fint det blir. Jag har också en riktigt grön färgskala runt mig nu vilket är så nytt för mig som varit så blå hela livet :-) Heja dig. Grönt är en lugnande och harmonisk färg. Gött för själen.
    Varm kram,
    Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.