fredag 13 oktober 2023

Fredagsbuketten

 I ärlighetens namn så finns inte fredagsbuketten som en tradition här. 

Men jag försöker ha en bukett blommor på köksön alltid. Ibland blir det köpta tulpaner, ibland och oftast sånt jag plockar i trädgården eller ute i naturen. Det kan också vara en krukväxt som blommar. 

Just idag blev jag inspirerad av Min lilla kokvrå. Så det fick bli en fredagsbukett från vår trädgård. Man tager det som finns liksom. Frosten har ju tagit det mesta men kärleksört, höstaster och en kvist av guldhumle fick det bli. 

Jag knipsade av en kvist från djävulsbusken också. Som en kontrast i mörkaste purpur.


Kram Pia

7 kommentarer:

  1. En mycket vacker fredagsbukett från din trädgård.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Jag är lite dålig på att plocka buketter, bot och bättring på det för det är ju såå vackert!
    Njut av lördagen vännen!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Vad är djävulsbuske
    Nyfiken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en rödbladig smällspirea , Physocarpus opulifolius

      Radera
  5. Vilken fin bukett! Med humle också.
    Tack för länken 🫶 /Birgitta

    SvaraRadera
  6. De vackraste buketterna i livet är de man plockar in själv. Så fin! Välsignat att ha så många fina blommor i sin trädgård.
    Kramen,
    Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.