söndag 22 oktober 2023

En vindstilla höstdag

 Söndagen blev en fantastisk dag. En dag utan blåst och måsten. 

Vi startade med att ta en sväng ner till sjön. Gick på stigen som leder fram till fågeltornet. Det var så stilla och tyst. Vi stod en stund och njöt av utsikten. Kikade på svanar och några änder. Svårt att se vad det var för sort. Jag riktade mobilen rakt över sjön mot andra sidan där vi bor. Konstaterade att hösten ändå kan vara väldigt vacker. 

Hemma igen så petade jag ner lökarna och sedan började vi elda. Den gamla gärdesgården hade gjort sitt och delar av lekstugan gick upp i rök. Det blev städat lite här och var på tomten. Så himla skön känsla att få ordning och struktur någonstans här i livet.

Fågelautomaten kom på plats och solrosfröna lockade till sig talgoxar och blåmesar direkt. Jag bar in pelargonerna så att dom inte skulle frysa som de gjorde förra året. Förkylningen verkar ha vänt och tackat för sig. Som sagt en fantastisk dag. I morgon ska jag göra något som jag aldrig gjort. Är förväntansfull och nyfiken. Berättar sen om detta.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Har alltid älskat att elda! Avundsjuk. Vilken härlig söndag ni fick.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vilken skön och härlig söndag du haft.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Vad du bor vackert! Och hösten ja, den kan verkligen vara fin! Vi hade också en stilla dag i går, så skönt!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.