tisdag 3 oktober 2023

Bakdag

Kollar timpriset på elen och det är billigt idag. Tänk att man ska behöva göra det. 

Fast å andra sidan så blir man ju mer miljömedveten och klimat smartare. Jag beslutar mig för att baka lite. Skulle gjort det i går men då var det dyrt. 

Det blev goda Mormorsbröd och självklart kanelbullar. På kanelbullens dag ska man väl i rimlighetens namn få en kanelbulle. Den infaller i morgon den 4/9. Då ska jag ut på ett litet äventyr. Läkarens rekommendationer. Men kanelbullen ska med och brödet också. Jajamän.


Berättar sen, det är något jag länge velat göra. 

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Åhhh nu blir jag avundssjuk, att få baka en sån här dag. Nybakade kanelbullar dessutom :-)
    Äventyr? Gud så spännande :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Ja, det är sannerligen rimligt, att få sig en bulle på Kanelbullens dag! Nu firar vi!!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Kul med lite äventyr och då med bästa matsäcken också.
    Ha en fin och bra dag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Jag sätter på kaffe om du kommer över med ett gäng nybakade bullar :) Jag är sämst på att baka, kanske borde jag öva lite mer...
    Njut av dagen, veckan & livet!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.