söndag 24 september 2023

Tagetes

 Vilken växtlighet det varit denna sommar.

 Först torkan och värmen i juni sedan allt regn på det. Den här bilden tog jag den 16/9 och som synes så är gräset högt och väldigt grönt. 

Den här bilden tog jag den 16/7. Små ynkliga tagetes som jag petade ner i hopp om att det skulle ta sig. Det gjorde det minsann.


Gräset har inte hämtat sig ännu här efter torkan och jordhögarna efter grävningen av poolbytet. Men bara man har tålamod att vänta så ordnar det sig till sist. 
 

Foto: Karen Elise och Lars Lindberg

Såg den här bilden på en fin sensommarkrans. Renfana, gullris och tagetes på en hjärtformad stomme av oasis. Tagetes kan vara bra mot rotsnårsnematoder som orsakar jordtrötthet hos rosor. Så jag kommer fortsätta ha tagetes i min trädgård.



Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Tycker gräset ser väldigt frodigt och fint ut, tänk vilken skillnad mot i juli, som ju är en sommarmånad då man tänker att det är som mest blomsterfägring, men det är klart, är det torrt så är det!

    Vad skönt ändå att ni fick ordning på poolen igen, kan tänka att det är en skön avkoppling att ha den hemmavid!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Så så fint! Trägen vinner! Tycker om färgerna också.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Så vackert runt poolen.
    Och det tåls att vänta ibland 😉😃.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.