måndag 25 september 2023

På fönsterbrädan

 Jag tror men är inte riktigt säker på att den här växten kom eller fanns i en julgrupp jag fått en gång. 

Jag planterade om den och den växer som bara den. Jag har ingen aning om vad den heter men skulle gärna vilja veta. Nu har den fått små vita frukter eller bär. 

Ibland så har den håriga grenar eller vad man nu sak kalla det. Någon sorts suckulent tror jag ju att det är men som sagt, ingen aning.

 Annars så flyter dagarna på och jag mår inte alls bra. Har tagit nya prover idag sen så får vi se vad det visar. Från köket kommer det angenäma dofter. En riktig höstklassiker ska det bli. Maken kockar idag som vanligt. Visar i morgon vad det serverades på tallriken. Anar att ni redan gissat rätt.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Påminner om en kaktus, tror den hette Glasört eller nåt liknande, som mor hade när jag var liten.
    Var så roligt att dra loss de långa stjälkarna i smyg.
    Hoppas du får svar så du får hjälp och åtgärder. Inte kul att känna sig dålig.
    Tur ändå att du har din trädgård!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Nämen oj, det var länge sen man såg en sån kaktus.
    Det finns många inom den kaktusfamiljen, glasörtskaktus, mistelkaktus eller korallkaktus. Googla och jämför bilderna med den du har.
    Lycka till och ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Sök på Google med kameramobilen så brukar den söka rätt på det.
    Hoppas du får ett besked på proverna du tagit.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Vilken cool växt på sitt rufsiga vis :)
    Låter inte alls kul att du går och inte känner dig bra. Samtidigt som man naturligtvis inte vill att proverna ska visa något negativt så vill man ju ändå få ett svar och komma fram till vad problemet är så man kan få rätt hjälp. Lycka till och god bättring! Kram Birgitta

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.