tisdag 26 september 2023

Rotmos med fläsklägg

 Ja men visst, det var ju Rotmos med Fläsklägg som serverades på Villa Ryttarängen igår.

 Och även idag. Rester från igår. Så är det bara. När man tar vara på årstidens råvaror. Nu hade vi inte kålrot hemodlat eller egen potatis kvar men morot i alla fall. Fläskläggen fanns på ICA lika som det andra. Men Oj så gott det var. Jag som inte brukar äta kött från fyrfota har ändrat mig lite. 

Jag fortsätter tänka på miljön och klimatet men ibland så faller jag för lite griskött. Somliga här äter mycket kött. Tack för era svar om växten. Alltid kul med lite respons.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Så full i skratt! Jag har också ätit rotmos med fläsklägg! Men i tre dagar på rad och ändå
    har jag två matlådor i frysen. Fyllt kvoten så att säga. Och godare mat får man leta efter.
    Gilla svensk husmanskost.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Så gott. Det var väldigt länge sedan vi åt rotmos. Dags att ändra på.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.