onsdag 27 september 2023

Att ta hand om sig

 Vad ska man göra när man typ är sönderstressad? Jo man kan skogsbada. 

Jag älskar att vara i skogen och plocka svamp. Ja eller lingon eller bara vara där. Igår tog vi oss ut i markerna och jag hittade massor av svamp. Både gula kantareller och trattisar som jag säger. Trattisarna ligger på tork och dom gula är förvällda och ligger i frysen. 

Sen kan man jorda sig. Det vill säga att man går barfota i gräset tex, man kan bada i hav eller sjöar. Jordning är nyckeln till välbefinnande och nyckeln till andlighet enligt vissa. 

Det handlar om att vara närvarande i nuet och fullt medveten och om förmågan att kunna njuta av det som händer här och nu. Det handlar om känslan av att vara i total balans och om att vara trygg i den du är och tillfreds och nöjd med det du har. 

Du känner att du har kontrollen vad som än händer. Jag är inte där alls kan jag säga, inte på långa vägar.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Hoppas att du kommer dit, så du får känna att du har kontroll, och må bra! Att vara närvarande i nuet är nog svårt för de flesta, men är man stressad så är det ännu svårare!

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att du med kommer dit. Och att få känna att du har kontroll och en harmoni med dig själv.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Du har så rätt! Det är så viktigt att stanna upp för att inte tappa bort sig själv.
    Hoppas att du hittar dig själv snart igen. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.