lördag 30 september 2023

Just nu i träkärlet

 Jag velade som vanligt eller inte alls som vanligt faktiskt, men just nu är det vanligt. 

Velade över vad jag skulle ha där. Nu har Mamma och Pappa massor av Japanska lyktor så jag fick plocka några. 

Ställde ner tre krukor med jord i kärlet och så stack jag helt sonika ner lyktorna. Hmm! Nja det såg lite glest och fjuttigt ut. 

Jag hämtade några kvistar tuja. Såja, nu så.  

Några små prydnadspumpor fick samsas med pelargonerna på bänken. Bytte duken på bordet till en i en varm orange färg som matchar lyktorna perfekt. I höganäskruset står en färgsprakande bukett av höstaster och tagetes. 


Sist så stoppade jag ner en ljusslinga i alltsammans. Nu är det höst på uterummet. Bara fönstren som ska putsas rena från flugskiten.



Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Med enkla medel blir det höstfint :) Jag gillar verkligen höstens alla färger...
    Kram till dig från ett blåsigt Öland & Titti

    SvaraRadera
  2. Hej Pia!
    Det blev riktigt snyggt.
    Kram Marika

    SvaraRadera
  3. Blev verkligen höstfint i ditt träkärl.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Åhh så höstigt och härligt :-) Ja, jag får väl ta tag i min höstpiffning en annan dag helt enkelt.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Så fina höstväxter. Jättefint med lite färg i det där träkärlet.
    Ha en fin dag!
    Varm kram,
    Anneli

    SvaraRadera
  6. Fint, kul med japanska lyktor! Ha de! Majsan

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.