måndag 18 september 2023

Fina Roslagen

 Jag är så glad och tacksam över att bo där jag bor. Bara ca:5 mil ut till havet.

 Som jag sa så packade vi lite gott och for iväg. Det blåste nordan så om inte solen kikade fram så var det lite kallt faktiskt. Men jag hade jackor och filtar i beredskap. Så efter en kort promenad så var vi framme i Södra Fjällboholmarna. 

Vackert och rofyllt. Vi åt våra crepes, smaskade i oss varsin gofika efteråt.

 En Tosca bulle till mig och ett wienerbröd till maken. Lite nyheter hade det kommit till platsen i form av en ljugarbänk och en låda med strandlek. Gillar det verkligen. Även om det blev ett ganska så kort besök så laddades mina batterier rejält.

När vi kom hem så rensade jag murrabatten igen. Den hade typ vuxit sig helt oigenkännlig eftersom det fanns tre getingbon i muren. Jag ville inte bli stucken igen. Nu hade de försvunnit tack och lov. Hur det blev får jag visa en annan dag.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Just de där små utflykterna är verkligen en lisa för själen. Bara 5 mil till havet, jo jag tackar jag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig utflykt det blev.
    Ha en fin tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Ahhh, Roslagen är så vackert <3
    När jag fortfarande vara Stockholmare for jag, tillsammans med mina föräldrar, ofta till Öregrund (min far körde racerbåt på den tiden).
    Numera får jag hålla mig till Öland, Blekinge och Österlen istället. Men det är inte illa det heller :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.