lördag 16 september 2023

Röda rosor och lite annat

 

Lördag igen och veckan har liksom bara susat förbi. Som i ett töcken på något vis. 

Har känt mig väldigt rastlös och orolig på något konstigt sätt. Träffade en läkare som jag inte alls fick något förtroende inför. Så det hela slutade med att jag blev sjukskriven ett tag men jag avbröt och började jobba igen.

 Jag ger mig själv och maken lite röda rosor från trädgården. För att vi behöver det helt enkelt. Otroligt att det blommar om. 

På uterummet har jag börjat plocka in pelargonerna så dom inte ska frysa om frosten kommer smygandes.

 Den här räddade jag från förra arbetsplatsen. Den har inte blommat på två år men nu så. Så himla fin. Tror den fick för lite ljus där den stod innan. Vi smider lite planer inför  morgondagen. Ta med picknick och åka ut till havet. Vad tycks om crepes fyllda med kantarellstuvning? Funkar att äta kalla på en klippa, eller hur?

Det ska visst bli hyfsat väder. Vi får se helt enkelt. Tar dagen som den kommer.

Kram Pia

1 kommentar:

Tack för dina ord och tankar.