tisdag 12 september 2023

Tanka energi

 Jag packad in lite saker i bilen som man behöver för att tillbringa ett dygn med gamla goa kollegor. Som jag skrev innan så var det ute vid havet. Älskar den platsen som ger mig lugn och ro. 

Tystnaden, naturen, sällskapet, god mat och tusen skratt. Nu fanns det lite smolk i bägaren, nämligen mygg. Brukar inte finnas där men nu var dom ettriga. Vi fick äta inomhus på kvällskvisten. Sen så hände det en incident. Dörren till gästhuset gick i baklås på något vis så det gick inte att komma in. Ett stressmoment så klart. Att ringa låssmed som finns många mil bort gick ju inte.

 Men en snäll och händig granne blev in ringd och fixade så det gick att komma in. Trots att vi alla fem är händiga kvinnor så kunde vi inte lösa det. 

Min tanke var att plocka lingon innan hemfärd men med alla dessa blodtörstiga småjäklar så lät jag bli. Men jag sov gott, jag kände mig utvilad och alert men väl hemma igen så kom jobbstressen över mig. 

Velpottan fick kalla fötter och orkar inte mer. Så jag torkar inte svetten i pannan utan jag kastar in handduken ett tag. Så får det bli. Livet går inte i repris.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Så trist att myggen skulle förstöra en så fin övernattning. De är ju så ilsket ettriga nu.
    Låter inte bra att du har en så enorm stress, du behöver verkligen vila upp dig.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Vilket trevligt dygn förutom myggen då
    Låter som en bra idé att vila och ta det lugnt.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Nej, livet går inte i repris, vi har bara en gång på oss. Ta hand om dig!
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Är likadan, velar om sluta eller inte men så jädra dålig på o sätta mig själv först. Hoppas du kommer till ett beslut.

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.