söndag 3 september 2023

September

 Jag vaknade hungrig. Det är ett dåligt tecken för när jag är så här hungrig brukar jag bli sjuk. Efter en kopp varm Oboy och en ostmacka så somnade jag om. 

Tog senare en sväng i trädgården med vattenkanna och kamera. Pysslade om växterna så gott det gick och hoppas på att det inte ska komma så mycket mer regn. Petuniorna gillar inte det alls. Men paprikor och tomater verkar inte lida. 

Härligt att kunna skörda egna grönsaker. Det känns så hälsosamt och på riktigt. Dahliorna levererar verkligen. Massor av blommor att ta in i buketter. 

Solrosorna blir man så himla glad av. Inte bara jag utan humlor och fåglar gillar den också. Tror banne mig att jag ska ha ett stort land nästa år med solrosor. Kanske till och med ha självplock. Vi får se.

 Unnade mig en snabblunch i form av en minipizza. Extra kryddad från egen odling av oregano. Jättegott!



Dillkronor till kräftorna och om det nu blir några gurkor att lägga in så kommer de väl till pass.


Kram Pia


3 kommentarer:

  1. Så härligt med en så prunkande trädgård, trots allt regn. Vi har ju inte allts fått lika mycket som ni, men dahliorna ruttnar bort, precis som chili och frilandstomater. Supertrist.
    Jag har satsat på en sen sådd så får vi se vad det ger :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Mycket som växer och frodas i din trädgård. Visst är det gott med egenodlat.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Oj så mycket paprikor du har att fylla, hihi! Hoppas du inte blivit sjuk som du befarade?
    Kramar och sol från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.