fredag 8 september 2023

Velpottan

 Jag blev inte sjuk i vanlig bemärkelse men jag kraschade lite. 

 Bestämde mig för att säga upp mig omedelbums, sen sjukskriva mig för evigt och sedan så sökte jag nya jobb. Men på riktigt, vem vill anställa en snart pensionär?  Så jag velar och velar och tog ett beslut på att spotta i näven och fortsätta. 

Men jag kommer jobba lååååångsamt och inte stressa. Kanske om det fungerar att inte jobba heltid. Vi får se. Men först ska jag åka ut till havsbandet och umgås med goda vänner. Det är bra medicin.



Kram Pia


5 kommentarer:

  1. Att vara en velpotta känner jag igen mig i... Men när det gäller såna här stora frågor så behöver man ju tänka över det ordentligt, så det är klokt av dig! Hoppas du kan gå ner lite i tid, det gör mycket för själen, att hinna ladda batterierna mellan jobbpassen, och vad jag har för mig har du lång väg till jobbet också, kanske kan du få vara ledig någon dag i veckan? Hoppas det ordnar sig, och tills dess, jobba långsamt! Ingen tackar en för att man stressar ihjäl sig!
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Inte lätt ibland med valen man ska ta.
    Ha en fin fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Ja ibland är det bara at kämpa på...ibland löser det sig...
    Härligt att få komma ut i havsbandet - NJUT!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Jag läser din fina blogg ofta men är dålig på att kommentera. Men ville bara säga att jag är precis där du är nu, jag med. Snart 60 och skulle så gärna gå ner i tid men får tyvärr inte på mitt jobb. Jag velar också fram och tillbaka. Visst är det jobbigt men det är ju ett så viktigt beslut. Tänker på dig.

    SvaraRadera
  5. Hej Pia,
    Jag känner med dig. Jag har länge menat att livet är för galet med det galna tempot vi skall orka i ekorrhjulet. Du gör alldeles rätt! Jobba långsamt och lagom. Lägg dig på en nivå som är hållbar. Jag läste om någon som var så klok och hade kommit på att man skall jobba med sådant som syns och inte så mycket med det andra. Själv får jag lägga mig på en sådan nivå på jobbet. Arbeta hållbart och sänka min personliga ambition. Din hälsa kommer först. Lycka till och var rädd om dig.
    Varm kram,
    Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.