lördag 2 september 2023

Plötsligt händer det

 Sent igår kväll skrev jag ett inlägg som jag tog bort i morse. 

Jag var så trött och inlägget blev för personligt och väldigt dystert. Jag ska inte sticka under stolen med att jag mår rätt så dåligt av olika skäl. Arbetsrelaterat. Jag står inför ett svårt beslut och behöver tänka klart. 

Men istället för att tjura och tycka synd om mig själv så började jag städa och röja lite här hemma. Det var på grund av ett par gardinkappor som troligen skulle kastas som jag fick inspiration. De påminner mig om Josef Frank på något vis. 

Tygprov Hawai  Design Josef Frank

Så upp med den i gästrummet och sen åkte det fram lite gammalt från skåpet. Jag följde upp det orangea i gardinen med en kudde och en filt. Svarta knoppar på skåpen fanns redan och den svarta hyllan som förr var i ett marint tema blev plötsligt Dalarna. Hästarna har samma färger som i gardinen. 

Maken ringde och sa att inte skulle få komma hem från sjukhuset så det blev lite trist men jag ska åka in och hälsa på i eftermiddag. Han har fått en ny klaff inopererad. Det känns bra och det gör gästrummet också. 



Kram Pia


2 kommentarer:

  1. Även om du tog bort ditt dystra inlägg så kanske det var skönt att få skriva av sig om allt som tynger just nu.
    Du fick till det fint i ditt gästrum. Lite höstboat.
    Ha en fin och bra söndag och hoppas att maken får komma hem snart.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt att du mår dåligt. Ens jobb är ju väldigt stor del av ens liv, så det är viktigt att trivas och må bra. Hoppas du kan tänka klart och komma fram till något som gör att det blir bättre för dig!
    Gästrummet blev fint, så snyggt när man tar upp färgerna sådär, ja till och med dalahästarna matchar ju! Skulle gärna vara gäst där! ;)

    Kram på di!
    Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.